Nieuws

  • Juni 2024

    Begin 2024 hebben wij digitale patiënt enquêtes verstuurd aan circa 200 patiënten per huisartsenpraktijk. Deze enquêtes versturen wij om onze praktijkvoering waar mogelijk te verbeteren. Hieruit kwam naar voren dat de zorg door zowel de artsen als andere medewerkers met een ruime 8 wordt gewaardeerd. Hier zijn wij vanzelfsprekend erg trots op!

    Naar aanleiding van de enquêtes hebben wij ook enkele verbeterpunten benoemd waar wij de komende tijd mee aan de slag gaan:

    De wachtkamers worden de komende tijd opgeknapt. Voor de kinderen komt er speelgoed aan de muur.   

    Wij gaan meer aandacht besteden aan de privacy van onze patiënten. Als u een privé vraag heeft aan de balie, kan het zijn dat de assistente u even meeneemt naar een aparte spreekkamer. Op die manier willen we voorkomen dat andere patiënten met u mee kunnen luisteren.

    Op onze website en zorgschermen komt voor de zomer een toelichting op het werk van onze doktersassistenten. Zij zijn het visitekaartje van de praktijk én zorgen ervoor dat de huisartsen goed hun werk kunnen doen.

    Tot slot willen wij als huisartsenpraktijk preventie actief gaan ondersteunen. Een eerste stap is om op de informatieborden in onze wachtkamers ruimte vrijmaken voor activiteiten op het gebied van preventie. Bijvoorbeeld dat er binnenkort in de buurt van de praktijk een wandelgroep start.

    Als u een enquête heeft ingevuld, dank daarvoor. Heeft u tips voor ons of verbeterpunten? Wij horen ze graag!

  • Juni 2024

    Hierbij de samenvatting van ons jaarverslag over het jaar 2023.

    Samenvatting Jaarverslag 2023

  • 11 juni 2024

    Wegens vakantie van de huisartsen zijn de praktijken van Huisartsen Hoge Hond gesloten tijdens de onderstaande perioden:

    • Praktijk Dekker en Vermeulen – van maandag 24 juni tot en met vrijdag 12 juli;
    • Praktijk Kapsenberg en Bussemaker – van maandag 22 juli tot en met vrijdag 9 augustus; 
    • Praktijk Romeijn – van maandag 12 augustus tot en met vrijdag 30 augustus;
    • Praktijk Pricker – van maandag 26 augustus tot en met vrijdag 13 september.

    U heeft een dokter nodig, maar uw eigen praktijk is gesloten:

    • Heeft u overdag met spoed een dokter nodig, neem dan telefonisch contact op met uw eigen huisarts. U wordt als dat nodig is gezien door een collega huisarts of waarnemend huisarts;
    • Na 17.00 uur, in het weekend of tijdens feestdagen kunt u in het geval van spoed contact opnemen met de Spoedpost Huisartsen op telefoonnummer 0570-501777;
    • Bel bij levensbedreigende zaken altijd meteen 112.

    U heeft medicijnen nodig, maar uw eigen praktijk is gesloten:

    • Heeft u met spoed medicijnen nodig, neem dan telefonisch contact op met uw eigen praktijk;
    • Herhaalmedicatie kunt via MijnGezondheid.net aanvragen.

    Wij verzoeken u vriendelijk om met alle niet dringende vragen te wachten totdat uw eigen praktijk weer open is:

    • Tijdens de vakantie van de dokter is het niet mogelijk om via MijnGezondheid.net een vraag te stellen (e-consult). U kunt wel via MijnGezondheid.net alvast een afspraak inplannen wanneer de praktijk weer open is.
    • De eerste week na een vakantie is het altijd erg druk in de praktijk. Dit kan tot gevolg hebben dat u niet meteen geholpen kunt worden en nog langer moet wachten. We vragen hiervoor uw begrip.
    • Worden uw klachten erger? Neem dan telefonisch contact op met uw eigen praktijk. De assistente kan inschatten of u eerder door een collega huisarts of waarnemer gezien moet worden.

    Onze praktijkondersteuners hebben hun eigen vakantieplanning:

    • Tijdens afwezigheid van uw praktijkondersteuner is het niet mogelijk om via MijnGezondheid.net een vraag aan haar te stellen (e-consult).
    • Heeft u met spoed een vraag voor uw praktijkondersteuner, neem dan telefonisch contact op met uw eigen praktijk. Indien nodig wordt u gezien door een collega praktijkondersteuner.

    Alle medewerkers van Huisartsen Hoge Hond wensen u een hele fijne zomer!

     

  • 1 juli 2023

    Hierbij de samenvatting van ons jaarverslag over het jaar 2022.

    Samenvatting Jaarverslag 2022

  • NHG-praktijkaccreditering keurmerk voor drie jaar verlengd

    Sinds 2012 is Huisartsen Hoge Hond een geaccrediteerde praktijk. Dit betekent dat u als patiënt erop mag vertrouwen dat wij verantwoorde reguliere huisartsenzorg leveren. In april 2022 is dit keurmerk voor drie jaar verlengd.

    Tijdens de audit heeft de praktijk laten zien dat we voldoen aan de huidige normen. We leveren medische zorg conform de professionele standaarden. Het team bestaat uit bevoegde en bekwame zorgverleners. Onze praktijkorganisatie is op orde.

    Wij vinden het belangrijk dat u als patiënt centraal staat in ons denken en handelen. We werken continu aan het verbeteren en ontwikkelen van de zorg, het team en de praktijk. Uw mening over onze praktijk horen wij graag!

  • 29 oktober 2021

    In het patiëntportaal MijnDZ kunnen patiënten voor een bloedafname vanaf 1 oktober 2021 zelf online een afspraak maken in Mijn DZ. Dit kan op een eenvoudige manier, wanneer het u uitkomt en in alle rust.

  • 3 juni 2021

    Huisartsen van de Huisartsen Coöperatie Deventer en Omstreken (HCDO) werken met het patiëntenportaal MijnGezondheid.net. Via dit portaal kunnen patiënten van 16 jaar en ouder veilig online afspraken maken bij hun huisarts, medicijnen bestellen en hun eigen gegevens inzien. Niet meer bellen tijdens kantooruren, maar zaken regelen wanneer het jou uitkomt en in je tuinstoel op gemak je eigen dossier lezen.

    MijnGezondheid.net biedt een veilige, afgesloten toegang tot de patiëntgegevens van de huisarts en de apotheek. De patiënt logt in met zijn DigiD en komt gelijk in zijn eigen portaal. Van daaruit kan hij snel afspraken maken, medicijnen bestellen of online vragen stellen. Ook kan de patiënt zijn eigen dossier en onderzoeksgegevens inzien en correspondentie volgen tussen zijn huisarts en zijn specialist. Alles gaat via een beveiligde verbinding en de patiënt kan via een logboek zien wie er in zijn gegevens meekeek.

    In MijnGezondheid.net is alles in één oogopslag goed en duidelijk zichtbaar. Het grote voordeel is dat de patiënt op ieder moment zijn gegevens kan inzien en daarvoor niet meer naar de huisarts hoeft. Huisarts Gera Hoekstra in Deventer is enthousiast. “Patiënten zijn via het portaal meer betrokken bij hun eigen gezondheid. De communicatie tussen huisartspraktijk en patiënt wordt daarmee een stuk makkelijker. Zo heeft het online vragen stellen door de corona een enorme vlucht genomen. Het gaat vaak om eenvoudige vragen en iedere patiënt kan die vragen op elk gewenst moment aan mij voorleggen.”

    Door het gebruik van DigiD kan de patiënt alleen in zijn eigen portaal komen en niemand anders. Ook de app MedGemak die bij het portaal hoort is hierdoor veilig. Monique van de Weghe werd als patiënt door Gera op de app getipt. “Ik heb hem direct gedownload want ik hou wel van handigheid. Als je tijdens je werk een afspraak met je huisarts wilt maken, dan schiet dat er nog weleens bij in. Nu kan ik in mijn eigen tijd een afspraak plannen. Heerlijk!”

    Online gemaakte afspraken komen direct in de agenda van de huisarts te staan. De patiënt kan die afspraak toevoegen aan zijn eigen agenda en om een mailbevestiging vragen. Doktersassistente Sandra Plette: “Van tevoren leg ik uit wat de voordelen zijn en wat de mensen moeten doen. Het is echt een laagdrempelig systeem voor iedereen. Ik merk dagelijks dat online een afspraak maken voor iedereen goed werkt en steeds meer patiënten zijn enthousiast. Voor ons is de telefoondruk in ieder geval afgenomen en staan er minder mensen in de wachtrij.”

    De huisartsen van de HCDO brengen hun patiënten actief op de hoogte van de voordelen van het patiëntenportaal. Het gaat dan niet alleen over het kunnen inzien van hun eigen dossier, maar ook over het downloaden van informatiefolders over medicijnen of het printen van een medicatieoverzicht voor vakantiegebruik. Gera Hoekstra: “Je kunt met je online bericht ook foto’s van bijvoorbeeld je huiduitslag meesturen. Ik probeer zo snel mogelijk online te antwoorden, meestal binnen 2 dagen. Voor mij als huisarts is deze manier van communiceren makkelijk en effectief. Maar het zal nooit een volledige vervanging worden van het fysieke consult en het persoonlijke contact. Het is een service naar de patiënt.” Sandra Plette vult verder aan dat ook bij spoedzaken de telefoon nog steeds belangrijk is. “En dat blijft ook zo.”

    Op dit moment maakt 94% van de huisartsen van de HCDO gebruik van MijnGezondheid.net. Een klein aantal huisartsenpraktijken in Haarle, Gorssel en Epse gebruiken een ander, soortgelijk patiëntenportaal. Binnen de hele regio van de HCDO benutten ruim 33.000 patiënten de online voordelen van een patiëntenportaal.